loading...

محصولات

معرفی محصولات کشاورزی و فواید و مضرات آنها

بازدید : 113
شنبه 19 مهر 1399 زمان : 11:35

میوه کیوی و خواص و فواید آن برای پوست

کیوی (Kiwi) میوه ای است که تاریخچه آن به کشور چین برمی‌گردد و از میوه های بومی این کشور محسوب می شود. کیوی از گونه‌های مختلف تاک یا رسته گیاهان بالا رونده است و به عنوان میوه ملی این کشور بسیار قابل احترام است. در ابتدا به نام "یانگ تائو" شناخته می‌شد، کیوی یک میوه‌ی بیضی شکل با رنگ قهوه‌ای خفیف و یک بافت کرکی است.

پالپ داخلی میوه یک رنگ زنده، نیمه شفاف، سبز روشن با یک الگوی شعاعی از رنگ‌های روشن‌تر است که با دانه‌های سیاه کوچک خوراکی پوشانده شده است. میوه کیوی حاوی عطر و طعم منحصربه فرد، شاداب و با بافتی نرم است. جنس اکتینیدهایی که میوه کیوی را شکل می‌دهد شامل حدود 60 گونه است. از انواع بیشتر مصرف شده آن در جهان "کرکی" و "طلایی" هستند.
میوه کیوی در اواخر قرن بیستم توسط مبلغین مذهبی از چین به نیوزلند آورده شده است. با رشد رو به افزایش این میوه‌های عجیب و غریب، مردم نیوزلند نام آن را به "انگور فرنگی چینی" تغییر دادند. بعدها به آمریکا وارد شد و مورد استقبال خیلی خوبب مردم قرار گرفت. پس از اصلاح مکرر، این میوه به نام "کیوی" به افتخار پرنده ملی نیوزلند نامگذاری شد زیرا شکل کوچک، کرکی و قهوه‌ای آن شباهت زیادی به پوشش خز این پرنده قهوه‌ای و بدون قدرت پرواز دارد. در حال حاضر، ایتالیا، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، شیلی و ایالات متحده کشورهای اصلی تولید کننده تجاری کیوی هستند.

خواص کیوی واقعا بی نظیر است ، این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث(154 درصد در هر 100 گرم)، ویتامین آ، ویتامین ب 6، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

معرفی خواص کیوی برای پوست

مزایا استفاده از کیوی برای پوست

کمک به جوانسازی پوست:

کیوی، فقط یک میوه خوش مزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت از پوست هم محسوب می شود. حاوی مواد مغذی مناسب پوست، مانند:ویتامین C و E و آنتی اکسیدان است این مواد برای تقویت و جوان سازی سلامت پوست ضروری می باشند و علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند.

مصرف منظم آب کیوی، در دفع سموم و مواد اضافی در بدن موثر است بنابراین، باعث داشتن پوستی سالم و درخشان می شود.

کمک به بازسازی سلول های پوستی با کیوی:

ویتامین E موجود در کیوی، پوست را مرطوب نگه می دارد. این ماده، برای بازسازی سلول های پوست به کار رفته و انعطاف پذیر و جوان می کنند.

کیوی برای کمک به سفتی پوست:

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن سفتی خود می کند و ما را مجبور می کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم (مثلا روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت و یا حتی عمل جراحی). بهتر و عاقلانه تر است که به جای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده بر پوست، به انتقال مواد مغذی مهم به لایه های درم پوست کمک می کند و در حفظ سفتی پوست موثر است.

ویتامین C که به وفور در کیوی یافت می شود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن است. کلاژن، یک پروتئین است که برای سفتی و انعطاف پذیری پوست لازم و ضروری است. این ماده به درمان خراش و بریدگی ها کمک می کند. همچنین، از زبر شدن پوست جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از ماسک کیوی در زمستان ها، راه حل خوبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است.

کیوی برای جلوگیری از بیماری های پوستی:

اسیدهای چرب امگا3 در کیوی، در برابر بیماری های پوستی و سرطان زا محافظت می کنند. همچنین به حفظ غشای سالم سلولی کمک می کند.

کنترل تولید بیش از حد سبوم:

به من اعتماد کنید، این تنها مشکلی نیست که دختران دارای پوست چرب با آن مواجهند.

به این چربی، چسبناکی و آکنه و جوش های سر سیاه را اضافه کنید. تولید بیش از حد سبوم را مقصر بدانید. کیوی، در کنترل تولید سبوم بسیار موثر است.

کیوی برای کاهش و درمان روند پیری:

کیوی، سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد که فرآیند بازسازی را متوقف می کنند را مهار می کنند و چنانچه بارها در بحث سلامت پوست و مو در نمناک گفته ایم این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تعویق می اندازد.

کیوی برای مبارزه با آکنه:

حتی سنگین ترین کانسیلرها هم نمی توانند آکنه را بپوشانند.

کیوی، خواص ضد التهابی دارد. این خواص، به مبارزه با آکنه کمک می کنند، بنابراین، منافذ را پاک کرده تا از بیرون زدگی های بیشتر جلوگیری کنند. استفاده موضعی از کیوی له شده بر پوست می تواند شکل های مختلف التهاب مانند دمل، جوش و آبسه را درمان کند.

جلوگیری از آسیب های خورشید با کیوی:

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می کنند. به علاوه، ماهیت خنک کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید، تا درمانی خنک کننده داشته باشید. این خواص کیوی شما را شگفت زده می کند.

کیوی برای کمک به افزایش زیبایی:

ویتامین C موجود در کیوی به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

کمک به درمان و روشن شدن تیرگی های زیر چشم:

این روزها یک عارضه معمول است. تقریبا تمام زنان به دنبال درمان طبیعی برای خلاصی از تیرگی های سیاه دور چشم هستند. شما می توانید با کمک تکه کوچکی کیوی، آن را از بین ببرید.

یک ورقه کیوی را روی چشم های تان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید. زمانی که کیوی را برداشتید، صورت تان را با آب معمولی بشویید. انجام هر روزه این کار به روشن شدن حلقه های تیره چشم کمک می کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 4
  • بازدید کلی : 427
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی